kata-kata hikmat buat si gemuk,diet dan kurus


haha..arini still aku x paham psl perangai manusia…malam ini aku ingin berkongsi koleksi2 dialog atau apa yg org kata pada aku:::

  • gemuknye ko nih…kurangla skit makan tu…
  • ko nih gemuk la….x cantik..
  • gemuk..pakai baju nampak lemak sini sana…
  • eh..byk tul spare tire ye…
  • kalo gemuk2 ni nanti cpt kena kencing manis,drh tinggi,sakit jantung..
  • ko nih exercise la skit,

dan pelbagai kata lagi cemuhan,pujian dan segalanya…ye lah da kita gemuk….dan buat pengetahuan korang..ade sorang mkcik kat kmpung aku nih…die lg gemuk dr aku…tp setiap kali aku balik kpung die suka cakap kepoh2…awk nih gemuk la,diet skit..makan tu kurang skit..org muda da gemuk…rasanya da berdarah telinga aku asyik dgr die cakap cmtu..makcik,kalo mkcik tu kurus xpe jugak..balik aritu taw2 mak aku cite makcik tu kena sakit jntung sbb dktor kata die gemuk x exercise…makcik….gemuk2 sy pun ari2 sy jalan lebih dr 20minit..nk gi tunggu bas dan gi kelas….kerana kelas sy tingkat 4 dan lif jauh…so???tuh la mengata org sgt…

bila aku diet org mula mengatakan:::

  • diet ke???x kurus pun…(kalo diet sebulan da kurus,da lama la aku kurus woit)…
  • diet nih bukan x pyh makan..(kalo aku kawal makan)..
  • kate diet…makan byk jugak..(kalo aku makan)..
  • bajet x makan nasi..kita org melayu x mkn nasi nak makan apa..
  • cara ko diet salah..(bg cara betul skit)..
  • dan ramai tukang promot ubat kurus…sy xnak membazir duit utk kurus…

kawan aku plak kurus,boleh dikatakan kategori tiang lampu..dimana jika berada di sebalik tinag…xkan prasan wujudnya die….org kata jugak kat die..

  • kurus sangat x cantik la…
  • ko nih makan la sket…
  • kalo die ckp x selera..org kata nak diet apa da tinggal tulang dah pun….
  • kurus x de aset…

dan pelbagai lagi kata-kata dari org…

manusia-manusia..kalo nak dgr cakap org aku rasanya da penat..org tu ckp cmni..org nih ckp camtu…tp mmg betul..org melayu yg sebenarnya menjatuhkan org melayu….bagus…x pernah nak support bangsa sendiri..xsemua k….

kepada mereka-mereka yg x puas hati ngn org lain..hello korang perfect sgt ke??mmg betul gemuk boleh menyebabkan pelbagai penyakit dtg,gemuk x cantik,gemuk itu dan ini…tp yg kurus tu adakah sihat???belum tntu kan???mgkin korang cuma bertuah makan nasi pg petang siang malam pun badan x naik..tp ade org makan nasi je..bdn naik…metabolisme x sama….ada org itu x makan,ini x makan…ada org asal tgk makanan je selera dtg..so???dugaan idup….xpayah kerek2..pape pun jaga kesihatan k….

mari kita sama2 berdiet…buat ms skang aku amalkan low carbs diet by atkins….sape2 yg nk komen sila baca n pahami apa itu low carbs diet silakan…ala ubt kurus kat pasaran yg kata bagus tuh pun ade risiko jugak…apa2 dlm dunia nih ada pro n kont….

ngntuk la…tido dulu…nite..moral of the story::::tolong jgn nk kata org lebih2..tkut tuhan balas..bg kat kita baru taw…hehe…tuhan kat adil..maha mengetahui

5 Comments

Filed under -life story-

5 responses to “kata-kata hikmat buat si gemuk,diet dan kurus

  1. betul,

    cik suke baca entry flaini. ada maksud ada isi ada pendapat yg ada benarnye.

    tulis lagi, cik nak baca

  2. cik cute

    toru, sy sokom awk. hnya ore mace kta jah pehe kam2?? gano keje kat kem? bulih ngorat dop ag abe askar?

  3. thanks…hanya org yg melalui sendiri akan memahami perasaan itu…

  4. betul tu…ade je org nak mengataa, bukan nak bg semngat

  5. narz

    tu namanya judgmental. org2 cmtu alahai mmg cm xda akal la nk berkata tu. berckp xnk fikirkan perasaan org dan rasionaliti. kalo yang mcm ” ko gemuk la, cuba la diet skit ” bleh terima lg sebab tu ada jugak unsur kata bimbingan tp kalo ayat yang ” ko diet ke? x kurus pon ” mmg mintak makan selipar jepang la. aku yang bdn maintain fit ja pon x pena nk sindir2 org jd judgmental f*cktard cmtu :\

Leave a comment