diari konvo


Assalamualaikum dan salam sejahtera…

26/09/2011 aritu merupakan tarikh keramat yang xberapa nak keramat buat me…kerana ari itu aku menerima ijazah pertama aku di universiti yang aku belajar…hehehe..best kan…ye memang best..bukan sebab dapat naik pentas pakai baju lawa2…bukan sebab dapat amik gmbr ngn tan sri…dan juga bukan sebab dapat pakai jubah mahal nak mampus tu…anyway best sebab aku tgk mama n abah senyum sepanjang hari..anyway x lenguh ke pipi tu mama…ahaksss…

Ye senyuman itu semestinya kegembiraan atas penat lelah membesarkan aku…opss mmg besar pun…memberikan sejuta perhatian, kasih syg yg x berbelah bagi…sokongan dan juga semangat yang x mampu aku bayar walau dikumpul seluruh isi dunia…thanks a lot mama…thanks a lot abah….jasa korang akan ku kenang sampai mati..nak balas x mampu..huhu

Perjalanan konvo yang sangat penat sebenarnya…from Kb to Jb..xde lah jauh…tapi sememangnya sangattttt jauh la…huhu..tambahan plak lalu kl-melaka….kerana abah nk gi Melaka kan…time ni la nk pusing Malaysia erk abah..hahaha…Aku pun rasa pelik apabila aku bimbangkan mama n abah…bukan mama n abah bimbangkan aku..haha…actually aku nk g sndiri jb n then mama n abah menyusul…tapi rasa cam bimbang abah nk drive sorang2….so aku menggunakan khidmat aku utk drive the whole way..pergi n balik…alhamdulillah walaupun aku x pernah bawa kereta sejauh itu…nasib baik x sesat nak pergi Melaka tu…terima kasih JKR kerana menyediakan sign board yang sangat membantu aku sepanjang perjalanan…nak beli GPS x mampu..haha

Di pagi konvo tu, aduyaiii kul 5 da bangun mama n abah ni..semangat gilerr….aku plak yang malas nk bangun…al-maklumlah kul 6.30 da start daftar kan…tambahan plak hujan rahmat membasahi bumi johor pagi itu…setelah berejam duk dlm dewan tu..maka terdengarlah lagu congratulation…congratulation…

Owh..hehe…seringkali aku terfikirkan ini sebagai lucu…atau sebenarnya ia kisah sedih..aku x taw…anyway seumur hidup aku xpernah dapat bunga dari mana2 manusia…so aku berharap sangat untuk majlis ini aku dapat bunga…memandangkan aku anak pertama so 4sure la xde abang2 atau kakak2 yg nak bagi aku bunga..harapan penuh pada abah n mama…tapi abah n mama siap tanya lagi..nak buat apa orang beli bunga2 tu…aku jawab la nak amik gambar..nampak cam xde harapan je ni…ahakss…after kuar dewan…suyah datang n she give me rose..ahakss..thanks k..orang pertama yang bagi aku bunga dalam hidup…alahai kesian sungguh aku ni…abah macam wat2 xtaw je ni..nk minta xsmpai ati plak..tgh sibuk2 amik gmbar..bzz giler ni mengalahkan artis…sibuk ngn family..sibuk ngn kawan2…nk amik gmbr…fuihh kamera xyah cakap..penuh ngn gmbar aku je…tiba2….tiba2…aku tgk abah datang bawa bunga…n then give me…wahh terharu nye…abah cam tahu2 je along bukan peminat bunga ros..so u choose the right…bunga kekwa yg kuning dan cantik itu…thanks abah..u r the first man who give me flower…special..sampai mati pun along akan ingat…bila org tanya siapa lelaki pertama bagi sy bunga…dengan bangga n bahagia I will answer that my beloved father…

fakulti pendidikan...

 

my family

Thanks to you abah n mama 4 everything…utk cikgu2 dr tadika sampai ke sem terakhir di universiti..untuk kawan2 dr kecik sampai skang..yang pastinya untuk yang maha essa..terima kasih ya ALLAH…

1 Comment

Filed under -life story-

One response to “diari konvo

  1. salam. terima kasih krn meletakkan banner gomo fm tp banner dlm ni dah tak berfungsi. sudi kiranya meletakkan banner yg bru yg boleh di ambil disini http://www.code.gomofm.org/. ok terima ksih.. dan blog anda dah pon disenarai kan di web geng gomo http://www.geng.gomofm.org/

Leave a comment