menipu untuk hidup


salam n hye all..

semalam aku menghabiskan waktu-waktu malam yg ada dengan menonton kembali cite korea my girl..kerana aku bagiku ceritaku sangat membuat aku sedih…sedih apabila kita perlu menipu untuk hidup…kerana kita berbeza..ada orang yang mampu menceritakan dan meluahkan segalanya kepada orang lain..Namun ada orang yg lebih bahagia menyimpan segalanya di dalam hati…menyimpan duka, kecewa dan segalanya hanya di dalam hati….ada orang pandai merealisasikan perasaannya dengan memek muka..sedih, bahagia dan sebagainya…ada orang masih mampu tersenyum saat hati hancur…

berpura-pura itu senang je…

andai sakit katakan tidak sakit..
andai suka katakan tidak suka..
andai kecewa katakan tidak kecewa…

sentiasa positif kerana idup ini terlalu bermakna dan terlalu singkat untuk berduka..derita itu hanya tuhan saja yang tahu :)….tidak perlu dicerita dan diluahkan…niat hati ingin berkongsi namun orang berkata ingin memancing simpati…hanya tuhan yg tahu..

hari ini aku berharap lagi…berharap bahawa ada keajaiban berlaku..namun realitinya ia sememangnya begitu…argghhhhh aku hanya manusia biasa yang mampu menerima kesakitan ini sebagai satu takdir dengan akal namun jauh disudut hati aku terasa sangat perit :)…lantas kesyukuran harus dipanjatkan agar kelukaan itu berlalu pergi….andai aku terluka secebis ini..masih ramai di luar sana yang menderita lebih hebat dari ini….

belajar untuk berkata cukup dan bersyukur…alhamdulillah….dont feel hurt toru…u must strong :)…

1 Comment

Filed under -life story-

One response to “menipu untuk hidup

  1. lebih baik memendam dari myakitkan hati org lain…salam ziarah mek kak 🙂

Leave a comment