Tag Archives: sakit

Kamu


Ye kamu!!!

Kerana kamu

Aku mampu meredah malam

Tanpa cahaya

Aku mampu menahan sakit

Tanpa kecewa

Aku mampu menahan air mata

Dengan ketawa

Aku mampu mengukir senyum

Dalam hiba..

 

Ye kamu!!!

Punca segala..

Penyebab semua..

 

Ye kamu!!!

Kenapa dibawa

Semua milikku

Kenapa dirampas

Bahagia yang ada

Kenapa dibunuh

Cinta yang bersisa

Kenapa dibuang..

Kenangan tercipta..

Kenapa dikarang..

Cerita dusta..

 

Ye kamu!!!

Aku masih disini…

Masih mampu meredah malam tanpa cahaya..

Namun bukan aku yang dulu..

Aku masih disini..

Masih mampu menahan sakit tanpa kecewa..

Namun bukan aku yang dulu…

Masih mampu menahan air mata dengan ketawa..

Namun bukan aku yang dulu..

 

Ini bukan cerita yang tumbuh hilang berganti..

Ini bukan cerita kumbang bukan seekor..

Ini bukan cerita yang datang lebih baik dari yang hilang…

 

Ini cerita ibarat perginya manusia takkan kembali..

Tiada lagi plot-plot baru…

Yang tinggal hanya sebuah memori lalu

 

Leave a comment

Filed under -life story-

021110-oktober sudah berlalu


salam and hye…

menjengah penghujung semester…oktober sudah berlalu…november kian menyusul…desember bagai tidak sabar ingin ditemui…detik-detik itu terus berlalu meninggalkan aku disini..di awal sem yang lalu aku bercerita tntang aku…kebingungan kerana hati dimiliki…ntah kenapa bukan tidak pernah bercinta..malah sudah berkali aku terluka..tapi kali nih berbeza betul apa yang aku lalui…kui3x…kenapa ye???

ermmm…sbelum tu mari kita tgk  jadual exam aku…pastu korang teka aku nih kos apa erk???

081110-web design …

231110-physical chemistry

291110-coordination chemistry

011210-sociology in education…

 

gud luck to all of my frenz…n to me too…semoga kejayaan akan sentiasa mengiringi kita…

tapi sem nih aku xde mood nk wat keje..xde mood nk study…aku rasa sangat penat…rasa nak rehat…rehat lama..

hoho..tapi sem nih ade benda yg sgt menggembirakan aku adlah amik subjek fotografi…siyes banyak benda aku dapat belajar..dapat belajar pasal kamera…:)…yg selama nih aku x banyak tahu….belajar psl shutter speed..aperture,iso,lighting,rule of third..komposisi…banyak lg..best…dan baru aku taw..nak amik gambar nih bukan sekadar klik n klik n klik je…:)…banyak benda lagi sebenarnya yg aku perlu belajar….kena beli kamera sendiri baru lah best…banyak benda bleh god3k2….kui3x….

arini aku betul2 xde mood…xtaw kenapa..ati aku rasa bagai dicarik2…tapi seperti biasa…walau terluka camne pun…walau sayu camne pun…walau sakit camne pun..aku masih mampu senyum..:)..senyum untuk kebahagiaan orang lain…x salah kan…even kebahagiaan dia atas kelukaan kita…mgkin esok lusa akan tiba waktu untuk kebahagiaan kita pula…siapa tahu kan..aturan tuhan adalah yg terbaik….

walau dalam hati menangis sakit..tapi sampai bila-bila pun aku akan terus tersenyum…aku sentiasa belajar walau sebesar mana salah orang kepadaku..aku akan maafkan dan mencuba untuk melupakan kesalahan dia..kerana itu adalah yang terbaik…tidak perlu berdendam kan…aku lepaskan semuanya dalam maafku…

belajar untuk memaafkan orang itu bukan mudah..ingin mendidik hati agar lupakan salah itu tidak senang….

papepun struggle 4 the final..gud luck lenni..chaiyo’2…

7 Comments

Filed under -cerita kampus skudai-, -coretan hati-, -life story-

islamik atau satu penghinaan????


salam n hye all..

ermmm sekarang fesyen muslimah semakin meningkat naik di malaysia…namun tanpa sedar sebenarnya kita ditelanjangi…kerana fesyen muslimah yg terlalu moden…sehingga akhirnya kita tidak lagi menutup aurat tp lebih kepada fesyen..owh itulah wawasan 2020…membawa malaysia terus maju dan membangun dalam segenap segi…

sehingga akhirnya kita tidak sedar kita sedang ditelanjangi…sehelai demi sehelai pakaian dibuka..namun kita masih bergelak ketawa…malah masih lagi melaung lantang …arghhh peduli apa aku..janji aku x wat…lantak lah orang yg wat salah tu..jawab la dia kat akhirat nanti…owh mungkin kita terlupa…atau sememangnya buta  x tahu…

Bencana alam juga berlaku disebabkan keegoan dan kerakusan manusia sendiri yang seringkali diperteguhkan dengan kemajuan sains dan teknologi.

Ia dijelaskan menerusi maksud firman Allah SWT, bermaksud: “Sudah timbul berbagai-bagai kerosakan dan bala bencana di daratan dan di lautan dengan sebab apa yang dilakukan tangan manusia, (timbulnya yang demikian) kerana Allah hendak berasakan mereka sebahagian daripada balasan perbuatan-perbuatan buruk yang mereka lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat)” (Ar-Rom: 41).

apa yang kita kejar arini??apa yang telah kita musnahkan arini??namun andai bala ALLAH itu tiba..bukan hanya si pelaku sahaja yang terkena..tetapi seluruh tempat itu..bermaksud org yg melakukan,yg melihat,yg merelakan,yg xkisah,yang melarang dan yang2 yang lain turut terkena…

ermmm tapi siapakah yg ingin menegur kesilapan ini???kitakah???diakah??merekakah???atau siapa???atau inginkan bala atau balasan dari tuhan berupa bencana yang menegur kita semua supaya kita sedar???nauzubillah hi min zalik…

 

fesyen islamik atau penghinaan???

tanpa sedar maruah dan kedaulatan islam itu sendiri dicabuli….tanpa sedar kita sedang bahagia disini..tanpa perlu mengambil tahu…cerita di luar sana….jangan terlalu amik mudah….ermm

semoga semua di antara kita berubah semakin baik…sama-sama menegur diantara kita….memperbaiki kesilapan lalu…agar suatu masa nanti malaysia akan menjadi sebuah negara islam yg gemilang…

2 Comments

Filed under -match and mix-, islamic

seperti yang dulu


Ungu – Seperti Yang Dulu

 

Tiada guna kau KEMBALI
Mengisi ruang HATI ini
Semuanya telah berlalu
Bersama lukaku

 

Tiada guna kau BERJANJI
Untuk SETIA menemani
Hatiku yang tlah TERLUKA
Karna DUSTAMU

Semuanya telah berakhir
Antara hatiku dan hatimu
Takkan ada CINTA
Seperti yang dulu

Semuanya telah berakhir
Antara diriku dan dirimu
Takkan ada RINDU
Seperti yang dulu

Semuanya telah berakhir
Semuanya telah BERAKHIR


 


Leave a comment

Filed under -lirik lagu pilihan-

pms-buah hatimu inginkan EXTRA pengertian


salam n hye all..

arini 2,3 arini emosi saya sangat tidak stabil…apatah lagi ia melibatkan hubungan dengan si dia…hujung2 bulan sebegini ada saja yang tidak kena..terasa hati,merajuk dan sebagainya…agaknya pening si dia nak melayan…itupun kalau dia mengerti sebenarnya si bunga kesayangan dia ini sedang terganggu emosi…

saat2 begini sebenarnya dihadapi oleh semua wanita…xkira la diawal bulan,tengah bulan atau hujung bulan….bergantung kepada kitaran masing-masing..setiap wanita yang normal memang akan mengalami saat-saat seperti ini yang dinamakan  premenstrual syndrome (PMS).Sakit kepala,kembung perut,sakit di bahagian perut dan payudara biasanya terjadi disaat PMS. Ini kerana terdapat perubahan tindak balas antara hormon dan kimia yang dialami oleh otak.

Selain rasa sakit dan tidak enak itu,ada lagi faktor-faktor lain yang mempengaruhi PMS seperti:

  • stress akan menyebabkan gegala PMS semakin parah

–  seeloknya hindarkan stress saat-saat kehadiran menstruasi semakin dekat. Ini akan membuatkan anda menjadi teruk.Seeloknya kurangkan stress dengan olahraga atau memaksimumkan pengambilan sayuran hijau.

  • Kafein akan membuatkan emosi tidak stabil

-Elakkan kafein kerana kafein akan mempengaruhi perubahan emosi yang mendadak. Gantikan kafein dengan jus buah-buahan.

  • PMS membuat wanita menjadi gagap

– hormon progesteron sangat penting dalam menentukan kemampuan verbal seseorang…oleh itu saat PMS biasanya hormon progesteron menurun menyebabkan  anda agak sukar untuk berbicara seperti biasa.

  • PMS boleh menular

– Ini part yang paling penting..haha…so si jejaka sekalian silalah amik perhatian yang serius terhadap faktor yang paling utama ini….Beberapa bukti menunjukkan pada setiap bulan fluktuasi hormon testosteron, menimbulkan gejala mirip PMS pada si jejaka.

 

buat si dia yang sangat ku cintai n sayangi…setiap bulan itu akan ada waktunya kamu terpaksa melayan si bunga mu ini dengan sepenuh perhatian dan kesabaran kerana si bunga mu ini sedang berperang dengan emosinya yang seringkali berubah-rubah…dan kadangkala memeningkanmu…..ada waktunya ia ingin sendiri,ada waktunya ia ingin kamu disisi,ada waktunya ia ingin kau memahami….maaf andai ia mengada-ngada dan gedik…hahahahaha

Leave a comment

Filed under -life story-, -wanita-, cinta is ♥

hati hancur dimamah cinta


aduii sakitnye perasaan ini…aku tidak ingin merasai perasaan ini lagi namun inilah yg terjadi…mgkin ini lain dr yang sebelum ini..aku sayang padamu..namun aku sudah tidak mampu meneruskan perjalanan ini sygku…sebagaimana hancurnya hatiku sygku…saat keluargamu menuduh ku sebegitu..tahukah mereka betapa selama ini aku selalu bersamamu..menolongmu…malah sebelum nih aku tidak pernah sesekali pun membezakan antara aku dan kamu…malah aku tidak pernah meminta2 untuk sesuatu yang tidak mampu…

sygku…andai aku terus bersamamu perasaan ini akan sentiasa bersamaku…hancur hatiku utk terus bersamamu walau aku tahu ini bukan silapmu…namun jika hbgn ini diterskan ke suatu tahap yang lebih serius…mgkin aku akan sakit selamanya…smpai bila?smpai mati…

walaupun kini aku terlalu sakit untuk melepaskan kau pergi namun mgkin ini adalah yang terbaik..berbanding aku akan derita selamanya kerana perasaan yg pernah disakiti..mana mgkin aku bisa hidup di sana….bersama mereka yang pernah menyakiti aku sebegitu…pernahkah mereka memohon secebis kemaafan drku…sygku..

bukan mudah untuk melepaskan kau pergi..kerana yang ada terlalu sebati dlm diri…namun aku terpaksa…aku juga menderita…aku sudah penat memujuk diriku sendiri…penat…maafkan aku sygku..izinkan ku pergi..

2 Comments

Filed under cinta is ♥