Kamu


Ye kamu!!!

Kerana kamu

Aku mampu meredah malam

Tanpa cahaya

Aku mampu menahan sakit

Tanpa kecewa

Aku mampu menahan air mata

Dengan ketawa

Aku mampu mengukir senyum

Dalam hiba..

 

Ye kamu!!!

Punca segala..

Penyebab semua..

 

Ye kamu!!!

Kenapa dibawa

Semua milikku

Kenapa dirampas

Bahagia yang ada

Kenapa dibunuh

Cinta yang bersisa

Kenapa dibuang..

Kenangan tercipta..

Kenapa dikarang..

Cerita dusta..

 

Ye kamu!!!

Aku masih disini…

Masih mampu meredah malam tanpa cahaya..

Namun bukan aku yang dulu..

Aku masih disini..

Masih mampu menahan sakit tanpa kecewa..

Namun bukan aku yang dulu…

Masih mampu menahan air mata dengan ketawa..

Namun bukan aku yang dulu..

 

Ini bukan cerita yang tumbuh hilang berganti..

Ini bukan cerita kumbang bukan seekor..

Ini bukan cerita yang datang lebih baik dari yang hilang…

 

Ini cerita ibarat perginya manusia takkan kembali..

Tiada lagi plot-plot baru…

Yang tinggal hanya sebuah memori lalu

 

Leave a comment

Filed under -life story-

Leave a Reply

