monolog


di  sebuah bilik  yg suhunya mencecah 20 darjah celcius…termenung seorang aku melihat henset di tangan..lalu dikelip2kan mata berulang kali…betulkah apa yang mata aku lihat ini…arghhh mungkin mimpi…mimpi apa di siang hari ini…

aku::kenapa mesti dia muncul lg…sedangkan aku sdh berusaha membuangnya jauh dr hati ini..

hati::mengapa harus aku rasa berdebar2 dengan panggilan tidak dijawab ini…siapakah gerangan dia..

akal::buat derkkk je..itu yg terbaik…

aku:: terasa ingin msg dan bertanya kenapa??

hati::arghhh lebih baik aku pura2 tanya siapa nih??

akal::tidak perlu menyakitkan hati yg sdh tersedia luka…

aku:::lalu membiarkan deringan itu terus berlagu dan akhirnya berhenti sendiri…

dia:::kenapa kamu muncul lagi???apa yg ingin kamu katakan??kenapa setelah sekian lama???

– hati tidak akan sakit kalau tidak tahu-

biarkan saja alunan luka itu berlagu tnpa suara…

Leave a comment

Filed under -life story-

Leave a Reply

