cuti-cuti malaysia-melaka


salam all..actually sebelum nk sampai melaka nih..bermacam2 halangan da aku lalui…start dr skudai lg drive nk gi muar..sepanjang highway tu hujan lebat je..huhu..smpai muar makan nasi dulu…n then g makan mee bandung kat tanjung,muar..kui3x..mmg best gilak la….windunye nk makan mee bandung lg….

n then naik bas dr stesen bas muar ke melaka..makcik aku btaw suh benti kat kandang tp bile tnya driver bas..die cakap xlalu..makcik aku pun x cakap kate kena benti kat mana2…dia just btaw gitu2 je..last2 aku salah turun..aduyai…so dia datang la amik aku…apabila aku dengan senang hatinya turun kat telok mas…kawkakwkakwaka..bapak jauh dari umah diew….

ari pertama kat melaka..aku just lepak-lepak…malam tu siap tido awal lagi..almaklumlah nyamuk banyak….hoho…tamat sudah first day at melaka…kui3x…

second day:::

pepagi lg bangun kerana terpksa menjaga spupu aku yg berumur setahun…si arissa dayana comel..kui3x…n then after kul 12 kitorang g tesco dekat melaka sentral sebab pakcik aku nk beli tlefon..after that baru gerak gi zoo melaka…ingat kan mahal tiket rupa-rupanya rm7 utk dewasa n nak naik kereta api tu rm2 untuk dewasa..luas gile zoo melaka..penat aku menapak dalam tu…hoho..kalau ku taw jauh sebegitu..x ku menapak ke dalam itu ma…huhu…

sempat la tgk semua binatang2 yg ada seperti zebra,zirafah,gajah,panda,orang utan n so on…kui3x..menapak setapak2..ahaks..

-zebra-

 

-girrafe-

 

haha..memandangkan hujan sepanjang jalan..so aku tidak berkesempatan untuk mengambil banyak gambar…kui3x…

setelah sangat penat berjalan-jalan dalam zoo itu..setelah semua binatang kitorang tengok..maka dengan itu…kitorang tengok persembahan binatang-binatang plak..burung kakak tua selesaikan soalan matematik…ahakss..

after that…gi makan nasi+kari kepala ikan…kat tempat yg popular giler tu..tp xsmpat nk snap pica..

malamnye g makan ikan bakar…..also x sempat nk snap pica..semuanya da tired..kerana seharian berjalan…so see on the third day at melaka…

Leave a comment

Filed under cuti-cuti malaysia

Leave a Reply

