johor tanah bertuah


assalamualaikum dan hye all…

johor bumi bertuah…apa kes kan aku tiba2 nak cakap camtu even aku bukan anak johor kan..kui3x…actually johor mmg bumi bertuah buat aku dlm dunia persahabatan aku..suka duka aku menjadi seorang manusia bergelar sahabat..siyes..hanya di bumi johor..aku terlalu merindukan kenangan itu…terlalu inginkan semuanya kembali seperti dulu..walaupun semuanya terlalu sukar..malah sangat mustahil bukan..

kenapa semuanya jadi sebegini kawanku..kenapa harus ada pengakhiran sebuah persahabatan di daerah ini…adakah aku hanya sahabatmu di daerah ini??saat kau pergi jauh dari daerah ini…tiada lagi khabarmu..tiada lagi berita tentangmu…tiada lagi gelak tawa…tidak kedengaran suaramu…tiada lagi kamu….kenapa sebegitu???

kenapa tidak dibalas setiap msg2ku…adakah aku sudah tidak layak lg menjadi sahabatmu….atau persahabatan kita hanya bernilai di bumi johor ini????bukan di bumi malaysia…sungguh aku tidak tahu..maafkan aku kerana aku bukan yg terbaik…aku tidak mampu menjadi sahabat terbaikmu…aku tidak mampu menjadi teman setiamu….aku bukan teman susah senang mu….mgkin aku juga bukan sahabat yg memahamimu….sungguh walau terluka…aku biarkan saja..luka ini disini….sembuh sendiri apabila waktu berlalu pergi…tahukah kamu..luka lalu masih berdarah…

berapakah harga yg perlu ku bayar utk persahabatan ini???perlukah aku bayar untuk mendengar khabarmu….perlukah aku bayar utk mendengar suaramu….perlukah aku bayar untuk mahukan kau terus menjadi sahabatku???

mgkin aku yg bersalah..maafkan aku…aku terlalu rindukan persahabatan kita…aku terlalu rindukan semua itu….kawan itu ramai..tapi tahukah kamu setiap sahabat dan kawan itu berbeza…mereka ada istimewa mereka sendiri….sungguh aku rindu…terlalu…

atau perlukah aku terima hakikat..yg persahabatan itu hanya dibumi johor..beberapa bulan lagi…aku akan tinggalkan daerah ini…daerah yg penuh dengan kenangan antara kau dan aku…mungkin tiada lagi cerita tentang kita..mungkin tiada lagi kenangan tercipta…yg ada hanya cerita-cerita dulu…yg akan dikenang sepanjang hayat… sungguh aku sakit…sakit kerana kehilangan ini…

maafkan aku andai aku yg bersalah…

Leave a comment

Filed under -life story-

Leave a Reply

