hujan


saat awan tidak lagi mampu

membendung wap-wap air

debu-debu menjadi medium..

lalu terkondensasi..

titis-titis hujan mencurah ke bumi

turun membawa seribu rahmat

kebaikan dan keburukan

 

sejuk dan sepi

aku masih lg disini

selajunya hujan di hatiku..

 

awan berarak kelabu

suram dan sepi

sesunyi hatiku ..

 

panas pergi..

matahari menyembunyikan diri..

tiada lagi terasa kehangatan

yang tinggal hanya..

sejuring warna pelangi..

 

aku…

aku masih disini..

terus memerhati..

sambil merawat luka di hati..

walau tiada yang mengerti..

aku..

aku tetap aku..

senyum yang terukir..

menutup duka yg tersisa..

 

kerana hidup harus diteruskan..

masih panjang laluan perjalanan..

masih banyak harapan harus ditunaikan..

masih ramai lagi yang sayang..

Leave a comment

Filed under -coretan hati-

Leave a Reply

