trauma naik bas!!!!


salam n hye all..

first skali takziah kepada mangsa kemalangan bas arini iaitu  Ismail Natayuddin Hamdan, graduan elektrik dari uniten…ermmm ajal sebelum sempat tegur pemandu..beliau btaw kawan dia..nk tegur pemandu..bas laju sgt seram…ermm..namun aturan tuhan itu mendahului perancangan dia..al-fatihah untuk mangsa…rasanya tragedi 101010 masih lagi terasa….tragedi di genting sempah masih lagi hangat…sedih masih lg menyelubungi keluarga-keluarga mangsa…ini berita terbaru melibatkan bas lagi….ermm

dimana silapnya..bas kah??pemandu kah??jalan raya kah??atau ini semua takdir….aihhh xkan semua nk serahkan pada takdir plak…semua ini kena dikaji..dimana silapnya…jgn kerana nk mudah/murah maka pemandu-pemandu yang tidak mempunyai lesen dan juga pemandu-pemandu yang mempunyai rekod kesalahan pun msh lg dibenarkan memandu….ermm…nyawa bukan seorang…aku terus berdebar-debar….aku sangat trauma naik bas…takut ..

pernah dulu dr jb aku balik klate…bas bapak laju…smpai aku terhantuk-hantuk kat kerusi depan apabila dia brek…siap leh plak selisih ngn bas sebelah….aku terus x tido..smpai kelate berjaga…x sanggup aku..syok2 tido sedar2 je kat alam barzarkh….bukan kat dunia lg….ermmmm..

dr jb ke kelate aku selalu naik train je…semenjak aku duk jb nih rasanya bleh bilang dgn jari je brapa kali aku naik bas blk kelate…kalau x terdesak xkan naik bas…aku xleh tido naik bas…bas bawa laju…pastu brek…aihhhh seram…

ada juga kawan-kawan x sanggup naik kreta api sebab lambat sampai…biarlah lambat pun asalkan aku ati aku tenang….xde spnjang perjalanan tu aku dup dap dup dap…mmg betul ada kawan cakap…kalau naik kereta api pun kalau nk mati..mati jugak….aku naik kereta api n xnak naik bas bukan sebab lari dari mati….tapi sebab aku takut naik bas…sepanjang perjalanan jantung aku dup dap dup dap….aihhhh…xpe lah slow n steady pun smpai jugak aku kat klate…

ramainya

 

walau ramai camni pun aku sanggup naik train lg dari naik bas….hoho..

2 Comments

Filed under cerita dari berita

2 responses to “trauma naik bas!!!!

  1. NaNi

    babe..mmg cmtu pnye ramai ke org nek tren?? smpai duduk atas lantai? bia btul~

  2. itu gmbar time raya sayang…raya 2009 n 2010…hoho..

    setiap kali raya begitulah keadaannya…kalau hari-hari biasa…x seramai tuh…

Leave a Reply

