lelaki kelantan pemalas???


salam n hye all..

 

aku rasa sebati betul pemalas tu dengan lelaki kelantan..xtaw kenapa…dari aku kecik-kecik sampai besar….asal sebut je lelaki kelantan..org akan cakap pemalas..kenapa sebegitu pandangan orang pada lelaki kelantan…kalau aku cakap xde lah…ok je..dorang cakap…tu kat psr siti khadijah tu pompuan je berniaga….mana ade lelaki….lelaki tahu lepak kedai kopi main dam….betul ke????aku pun x taw sejauh mana kebenaran itu???

kerana di sekeliling aku…x jumpa lagi lelaki yg duk relax bini tnggung….kalau kat syarikat2 skang pun rasanya da ramai lelaki kelantan bekerja…kalau kat uni pun ramai je lelaki kelantan…dimana relevan nya lelaki kelantan pemalas pada abad 21 nih…aku pun x taw….masih menjadi tanda tanya…

x cukup ke reramai lelaki kelantan yg bekerja itu???untuk membuang prejudis kepada beberapa “ekor” yg mmg malas duk lepak kat kampung je…x cukup ke reramai yg da bekerjaya malah ada yg sudah menjadi profesional dlm bidang msing2 untuk membuang pndangan negatif kepada lelaki kelantan dan rakyat kelantan am nya…

lelaki kelantan rasanya sangat popular nak dibandingkan dengan lelaki2 negeri lain….kerana apa erk???perangai,bahasa,gaya,rupa atau apa????ntah la…

kenapa tiba2 aku post psl benda nih erk???sbb meh lihat pic nih….

kelantan??

 

ermm..lalu aku sesaja bukak google n search….bila aku taip lelaki kelantan…ini hasilnya???

google search

 

ermmm….stop la prejudis….aku rasa nothing nk prejudis camtu…zaman da berubah..dunia da maju….tp masih ramai org yg mindanya terkongkong kerana kisah dulu-dulu….ermmm…

nite..

i’m proud  be kelantanese..

6 Comments

Filed under -lelaki-, -match and mix-

6 responses to “lelaki kelantan pemalas???

  1. salam,

    Ini pendapat peribadi ok.lepas ni salahkan cik jgn salahkan org lain.

    Cik natural dalam bab2 kenegerian nie.semua cik kawan. org lain cik taktau.
    ini bukan bersifat kenegerian. atau politik.

    kadang2 isu2 ni timbul org kelantan sendiri createkan. membesarkan. dan menjudge diri sendiri yg kelantan itu buruk dimata masyarakat. pernah terfikir tak?

    jadi, dari mana pun anda. bukan negeri yg menjadikan anda dipandang serong tapi individu itu sendiri.

    yes, im proud u are kelantanese n kekalkan sifat semangat jati diri itu.

    nway, cik dah lama nok kecek kelate. tapi kawe cik toksey aja. dio kato supe sie😀

    ya salam

  2. wslam…bgus cik…

    semuanya atas individu itu sndiri…

    sm spt sy..kwn dgn semua org…kui3x

    bab ckp klate tuh…kalau slang x betul mmg jadi supo sie cik…hehe

  3. ORANG

    yg memajukan selangor ngaN KL NGAN JOHOR TU SAPA? BKN ORG KELANTAN KERR? YANG MEMBUNCITKAN PERUT NAJIB NGAN SEKUTU2NYA TU SAPA?

  4. terima kasih atas komen saudara…:)…

    selangor,kl,dan johor xkan maju kerana org kelantan je…:)..

    sebab bukan org kelantan je yg kerja kat situ…semua org dr pelbagai negeri..kita semua kan 1…:) 1 malaysia…haha

    don’t prejudis…kerana masalah kerja nih depends on individu bukan negeri…

  5. nora

    actually bukan isu org dr negeri mana yg majukan negeri mana…tp isu lelaki kelantan malas memang wujud…kawan saya org kelantan pun kata laki kelantan malas…bila isteri kerja,especially wife yg gaji beso,so lakinya ramai gak goyang kaki…kadang tak dok melepak kedai kopi..tp dok rumah..mcm dia pulak suri rumah…dua,tiga org laki kelantan yg sy kenal memang mcm ni…tak dinafikan biarpun perkara ini sbnrnya ada je berlaku pd negeri lain..berdosa sorang suami mengharapkan duit bini..ni laki dayus…kat akhirat akan didakwa lelaki mcm ni.

  6. aisyah

    well, saya rasa hal ini memang biasa berlaku di mana-mana, tak kiralah di kelanatan atau pun di negeri mana. itu semua bergantung pada individu itu sendiri, nak bekerja atau tidak. saya ada juga melihat geng kelantan yang tidak bekerja, bila ditanya kenapa x kerja…..bini dah kerja…jd kami x payah kerja. kerja sikit2 tolong bini dahlah….itu yang dijawab…pada saya mungkin dia tidak bkerja kerana dia rasa boleh membuat kerja2 rumah seperti isterinya. jadi surirumahtangga….

Leave a Reply

