Daily Archives: October 13, 2010

kerana bola imej KELANTAN bagai dipijak-pijak


Salam all…

setiap kali ada je perlawanan bola kat stadium…setiap kali tu la ada kes gaduh….sampaikan orang dah x amik tahu…sampaikan polis malas nak amik taw..lantak ko lah…..patutlah masa aritu kat kampung aku…ada polis trafik xcident langgar divider…org kampung tgk je…malas nk layan..lantak ko lah polis oi…tapi bukan semua polis camtu..ada juga polis baik kan???sama cam orang kelantan jugak la..yang pergi stadium je yg gaduh…yg duk umah tu xgaduh pun..tp terpalit sama keganasan yang berlaku…turut sama terlibat dengan imej negatif yang dilemparkan….so???

 

 

pak polisi berkata...

 

bak kata polis…kawan tu meninggal kerana  sesak nafas..ye mungkin sudah tiba waktunya dia pergi…saat menjadi penonton bola sepak…sebenarnya aku menunggu berita apa yang ingin keluar tentang pergaduhan sehingga mati itu…bagaimana berita itu keluar,kenyataan apa yang bakal keluar,plot cerita itu bagaimana….

KEGANASAN ORANG KELANTAN atau apa yang berkaitan dengan kelantan yang memberikan imej yg cukup negatif berbanding negeri lain…rasanya tersangatlah popular….rasanya imej buruk kelantan sudah cukup terpatri kukuh diminda rakyat malaysia…keganasan seringkali dikaitkan….kerana apa???kerana mereka adalah orang kelantan…..

kerana apa perlawanan bola melibatkan kelantan je kita dengar ada gaduh2…kenapa kalau negeri lain xde gaduh2????siapa kata xde…cuma media tidak mengembar gemburkan cerita itu…cerita itu ibarat tiada apa-apa yang berlaku…tidak sehangat perlawanan yang melibatkan kelantan….pergaduhan yang berlaku tidak perlu dihebohkan satu malaysia….kerana tiada motif…tapi andai perlawanan antara kelantan,perlu dihebohkan supaya 1malaysia tahu kelantan ini GANAS,TERUK,BERFIKIRAN SEMPIT….atau apa lagi????

lalu terdengar lagi suara-suara lantang picisan dari orang pertengahan sibuk melaungkan inikah ank-ank kelantan di bawah pimpinan tuk guru Nik Aziz..inikah warga-warga kelantan yang pemimpinnya ingin melaksanakan hudud….inikah anak-anak muda kelantan yang terdidik dengan pemimpinan mengikut islam….malas sejuta lagi kenyataan2 picisan keluar mengaitkan…..arghhhhhh tidak usah membuat cerita dongeng seperti itu..kami warga kelantan sudah kalis dengan provokasi murahan seperti itu….kami adalah kami…media tidak perlu melaung2kan statement2 murahan dari mereka2 yang hanya tahu mengambil kesempatan….kami tidak buta…kami tidak mudah percaya pada media yang hanya tahu menyebarkan berita2 tntang kami untuk melariskan jualan…kami sudah lali..kami sudah kalis…

 

 

pengakuan ikhlas dari rakyat selangor...1malaysia

 

tidak sangka begitu ikhlas pengakuan dr warga kajang ini….keluar dr pintu selangor kena pukul smpai camtu ke???meh lawan kat klate la bro…pastu kuar tgk…dpt balik ke x???dan apa yang tertarik disini..polis hanya melihat sahaja…owh polis ditugaskan untuk melihat sahaja…atau polis malas nak layan????kalau polis malas nak layan???bagus lah…bagus mari kita sama-sama bekerja untuk dapat duit atau gaji…bukan membuat kerja…nanti ada orang yang akan berkata…polis da malas nak layan..org kelantan mmg suka gaduh….padan muka…bagus la…bagus kalau berfikiran sebegitu…nanti akan ada guru yang berkata..saya malas nak amik taw da pelajar tu belajar ke x…die sendiri xnak belajar…ermmm…

 

rasanya aku sudah lali dengan benda-benda camni…setakat orang kata…xsuka org kelantan berpuak-puak…suka hati kau lah…ada org kelantan mintak sedekah umah kau ke nak wat makan nasi…aku bangga jadi anak kelantan….bukan nak berlagak…bukan nak menyombong..cukuplah kalau tgk raya…semua org balik ke negeri masing2…sape ada kat kl???bangla ada lah….bangkitlah warga kelantan mari kita sama-sama membangunkan kelantan..balik kerja kat negeri kita sndiri…..bukan memajukan negeri orang….pe cite bro???

 

2 Comments

Filed under -cerita bumi klate-