aku hanya insan biasa


sesekali aku terfikir..

tentang kisah silam yang banyak mengajar erti kehidupan…

kadang-kadang aku juga sering terimpi..

tentang masa depan yg jauh  dari jangkauan…

aku hanya insan biasa..

yang ketawa saat aku bahagia..

menanges saat aku berduka..

saat ingin mengatakan aku cinta padamu..

saat ingin memberi dan menerima komitmen..

saat ingin menabur janji..

saat ingin memberi harapan..

aku terlupa dalam cinta itu ada ketawa dan air mata..

aku terlupa dalam hidup ini ada bahagia dan derita..

aku terlupa aku hanya hamba yang seringkali tersilap..

aku terlupa aku hanya insan biasa..

aku terlupa aku hanya mampu merancang..

aku terlupa aku akan sentiasa diuji dan diduga..

kerana keterlupaan itu..

aku sedih saat aku dikecewakan..

aku kecewa saat aku gagal..

aku putus asa saat dugaan mendatang..

aku lemah saat diuji..

aku lupa aku hanya insan biasa..

seringkali aku terfikir..ingin mencuba menjadi yang terbaik..namun terbaik di mata siapa??

terbaik untuk aku??untuk orang??untuk dia??untuk ma n abah??atau terbaik untuk siapa??

atau aku masih lagi lupa??

aku hanya insan biasa…

yang x mampu untuk menggembirakan hati semua orang..

atau aku terlupa??

aku hanya insan biasa…

yang  x mampu mengubah hati manusia..

pengalaman lalu mengajar aku erti serik..

pengalaman lalu mengajar aku erti EGO..

saat seorang teman sedang terluka::

aku hadir dengan seribu kata-kata semangat…

kau harus tabah,sabar,semua ini ada hikmah,tuhan sedang merancang yang terbaik,kau akan dapat yang terbaik,ini semua dugaan..

malah berjuta lagi kata-kata yang aku ucapkan..

namun saat aku terluka::

kenapa aku tidak mampu ucapkan kata-kata ini pada diri sendiri..

ye aku ucapkan namun saat ianya terjadi,,aku lemah..

saat itu betapa aku sedar..

aku hanya manusia biasa..yang sangat kerdil disisi-Nya..

saat aku bahagia..aku lupa untuk bersyukur..

namun saat aku berduka..aku tidak malu mengadu kpd-Nya..

saat aku mendapat kejayaan..aku lupa mengucap terima kasih..

namun saat aku gagal..aku bertanya kpd-Nya…inikah dugaan-Mu ya rabbi..

ya ALLAH..

tuhan yang membolak balikkan hati manusia..

berikan aku petunjuk-Mu,dan jangan la engkau pesongkan hati ini..

setelah KAU berikan aku petunjuk-Mu..

tabahkanlah hatiku dalam menghadapi setiap dugaan yang KAU berikan..

ya ALLAH..

andai dia tercipta untukku..

permudahkanlah jodoh kami..

percepatkanlah jodoh kami..

andai dia bukan untukku..

bawalah ia pergi jauh dari hidupku.

Leave a comment

Filed under -match and mix-, -nukilan seminit-

Leave a Reply

