projek sarjana muda dan aku…


a\duh…detik 12 july aritu bermulanya final year aku disini…menjadi pelajar final year bukan sesuatu yg mudah…malah rasanya seakan seribu beban sudah tersedia untuk digalas…dgn seribu halangan dan cabaran sudah siap sedia..namun dengan semangat yg masih bersisa…malah dengan keinginan yg ada..rasanya insyaALLAH..mampu hadapi dengan tenang dan aman kut ….

bila masuk je final year…apa yg sering diucap2kan oleh mereka2 adalah tntang psm…psm sane,psm sini…tajuk psm,penyelia psm..semuanya mmg psl psm je lah..jarang sekali aku dgr org nk cerita psl bi,psl kimia or whatever..semua berkisar pasal psm….susah sangat ke psm nih smpai menjadi igauan semua yang ada disini….sampaikan ada yg dah rasa nak demam kerana psm nih…aku sendiri sebenarnya time cuti aritu penat gak pikir..nk wat apa lah dengan psm nih..nk wat tajuk apa…kajian ke…produk ke..or whatever..aku sndiri penuh dgn tanda tanya…

kenapa mesti senior-senior selalu bercerita ttg benda2 yg menakutkan je pasal psm nih..keje banyak..tido x ckup..bajet x ckup n so on…xde lagilah dlm sejarah idup aku nih..org kate psm nih senang.. x sakit kepala n so on la..bnda2 yg best la skit pasal psm nih..sume bnda ngeri2 je

nak cari tajuk psm tuh pun bagai nak rak dah susah…x kira lg isi dalam nyer..kui3x…itulah cabaran…bukan senang nk bergelar pelajar ijazah..kakwawkakwkaka…ada orang kata psm nih wat je skadar memenuhi kredit..nk syarat nk dpt degree..ade sesetengah org produk dr psm nih jadi kerjaya selepas ijazah..ada yg siap menang anugerah lg dari produk yang dihasilkan…semuanya bergantung pada kita kan..kita yg memilih untuk menjadi apa..dan bagaimana…

aku x taw kenapa aku begitu bersemangat sem ini..nk wat psm..kakwawkakkaw..tp seperti biasa awal sem…mmg semangat je semua..bila da akhir2 nanti tgk la semangat ke serabut……ahaks…itu perkara biasa every sem la…aku memilih untuk wat animasi for my psm…tp x taw la camne..memandangkan kepakaran tu xde…kucar kacir ke haru biru ke..teruskan je lah..

4 Comments

Filed under -cerita kampus skudai-

4 responses to “projek sarjana muda dan aku…

  1. whiteknight

    Salam ziarah toru..
    insyaAllah psm tidak susah yg dijangka.=)
    Komitmen & konsisten dalam pembuatannya.
    Updating progress dgn penyelia.
    Build up product, must stat working rite now.

    ko apply animation dlm web atau cd-rom?
    aku taw ko ambik java kot2 tukar angin nk wt cd-rom.. time batch aku ramai brubh angin..hehe

  2. i doing animasi …xde kaitan ngn java n cd-rom..animated pedagogigal agent…so just wat animasi untuk subtopik kimia

  3. whiteknight

    owhh… gud luck ye & all da best =)

  4. thanks whiteknight..miss u…

Leave a Reply

