coretan warna lukisan kata hati


 

 

aku seorang wanita

Kehidupan ini terlalu indah untuk dilukis dengan warna-warna menjadi sebuah lukisan..ye andai aku pelukis terhebat..akan aku lukis kata-kata hati ini untuk diterjemah kepada alam…inginku coret warna menjadi sebuah lukisan…lukisan kata hati..yang mana saat ada insan melihat lukisan itu, air matanya akan mengalir sebagaimana peritnya hati merasa..namun aku x bisa..kerana aku bukan pelukis…

Semalam aku memiliki dia…sungguh indah dunia ini..bagaikan aku memiliki segala-galanya..bagaikan padang pasir tiba-tiba menjadi taman bunga….dipenuhi bunga-bunga indah dan bau haruman yg menyegarkan…saat itu segala yg terukir di bibir ini hanya senyuman…hanya ketawa riang yg kedengaran…aku hanya merancang tetapi tuhan lebih tahu yg terbaik….ye dalam hidup ini kita perlu membuat pilihan..untuk melukakan hati sendiri atau hati orang lain..untuk memilih kebahagiaan itu untuk aku atau untuk orang lain…aku ingin sekali memilih kebahagiaan itu untuk aku…namun takdir mendahului segalanya..lalu derita sudah tersedia buatku….

Bagaimana aku ingin bicara sedangkan aku seakan bisu untuk berkata2…sungguh lidahku kelu…segalanya bagai hilang sekelip mata..hanya dengan satu keputusan ya..semuanya ibarat berubah…mgkin orang kata,aku sgt tabah hadapi segala rintangan dalam kehidupan ini….namun org sebenarnya tidak taw aku sebenarnya sgt lemah menghadapi segala-galanya ini…sungguh aku x mampu….saat aku berpura-pura kuat…ada saatnya aku rebah…saat aku mengukir senyum,ketawa riang ada saatnya aku menangis hiba…ada saatnya aku demam kerana terlalu sedih namun tidak dapat diluahkan pada sesiapa…

Terlalu banyak aku tipu diri sendiri…terlalu banyak aku pujuk hati ini…setiap yg berlaku ada hikmahnya…memilih untuk pergi jauh dari segalanya namun tnggungjawab mengatasi segala….aku sendiri keliru…adakah ini yang terbaik…ye aku bukannya malaikat..aku hanya manusia biasa yg x punya hikmat untuk membaca masa depan…aku tidak taw apa yg akan terjadi kerana keputusan hari ini..aku hanya ingin melakukan yg terbaik buat hari ini..hari esok mungkin x seindah waktu hari ini…

Hari ini,detik ini aku memilih untuk melupakan segalanya tntang dia..untuk menganggap seolah-olah dia tidak pernah wujud dlm idup aku..namun jauh di sudut hati ini..aku x mampu…tapi ini adalah yg terbaik detik ini..mgkin suatu saat nanti akan tiba waktu dia bertanya…kenapa aku pernah membuangnya sewaktu ketika dahulu….apa aku sudah lupa kewujudan dia dlm hidupku…ermm…

Biarlah..sekali lagi rasanya aku memilih derita untuk diri sendiri demi kebahagiaan orang lain…mungkin suatu saat nanti,akan ada insan yg sudi memberikan kebahagiaan buat aku…atau derita itu masih untukku….semoga suatu saat nanti,ada orang yg akan mengerti keputusan hari ini…ada org yg akan memahami penderitaan hati hari ini….

Leave a comment

Filed under -coretan hati-

Leave a Reply

