aku sanggup dihukum gantung jika bunuh nik aziz-safuan hilmi


salam all..

ermm baru arini berkesempatan menjelajah dunia fb melihat lebih lanjut pasal kes nih..aku pun x taw nk cakap apa..kelu lidah dan beku tgn nih nk bercerita psl benda nih…ermm..aku hanya nk memberi pandangan peribadi yg tiada kaitan dengan politik dan insan yg terlibat…dr 1 mei lg benda nih kecoh tp time tuh aku cuti-cuti malaysia…tambahan pula 8 mei 2010 aku kehilangan pakcik saudara yg rapat dengan aku..so siyes aku sgt penat…tp memandangkan itu adalah tugas aku sebagai yg hidup ini maka aku teruskan juga…tapi arini aku x pergi tahlil kerana badan terlalu penat…tmbahan plak ma n abah nk balik pagi esok..sedangkan aku kerja esok pagi.hoho…

berbalik kepada topik asal…ermmm adakah ini isu politik atau peribadi..hanya dia yang tahu…hanya tuhan yg tahu…adakah lahir dari hati…atau ade yg mendengki..atau bagaimana???atau pun sekadar gurauan sebagaimana adik kita yg kecoh suatu saat aritu ttg mengutuk kematian din beramboi…seolah-olah apa yg berlaku tidak diambil iktibar plak kan..ye lah…xde pape tindakan diambil ke??maafkan saja…dan arini kita maafkan lagi???esok???maafkan lagi atau bagaimana???owh rasanya polis pun sibuk nk urus pasal kes melanggar titah sultan selangor supaya tidak berpolitik dlm masjid..sampai letak ketepi sekejap..atau bagaimana???hanya mereka yg tahu…ermmm

bunuh ulama'???

dunia akhir zaman….yg zalim,jahil diagung2kan..ulama’ dibenci dan dipulaukan….ermm..itu tanda-tanda akhir zaman kan..zina berleluasa..owh berleluasa ke???buta lah kalau kate x berleluasa kan..bayi2 x bersalah dibuang merata-rata…sungai,parit,masjid dan sebagainya…apa dosa mereka???

ulama’ dibenci…wahai yg mencaci..adakah cukup 5 waktu solatmu???adakah cukup puasamu???adakah selawat dan zikir sentiasa dibibirmu??adakah al-quran dan sunnah menjadi ikutanmu???bukalah pintu hati..bukalah mata dan minda…gunakan kelebihan yg diberi sebagai manusia iaitu akal untuk berfikir barang sejenak…ye aku akui mmg ada..zaman sekarang..pakai tudung tapi hampeh(rosak) atau jahat n sebagainya…manusia sudah semakin buta menilai…ye lah apabila manusia mula berprasangka apabila yg berjubah mencuri,yg beragama merogol dan sebagainya…tp siapa kita untuk menghukum mereka…turut saja jgn banyak soal..kenapa dan mengapa…tutup aurat,tutup saja…jgn byk soal..kalau da xnak ikut jgn mengata org ikut plak..kalau xleh buat semua..jgn tinggal semua….

kita hanya manusia biasa yg tidak lari dari kekhilafan..namun jgnlah buta hati sehingga yg zahir didepan mata sudah tidak nampak….kalau membenci tuan guru nik aziz kerana politik…aku ingin bertanya siapa kamu???apa agamamu???bukankah dlm islam sendiri berpesan….”tidak sempurna iman seseorang kalau dia tidak menyayangi saudaranya sebagaimana dia menyayangi dirinya”..pikir2kan…walau berbeza pegangan politik tapi mengapa harus membenci..kalau kamu membenci secara peribadi..aku juga ingin bertanya…cukupkah solat 5 waktumu???adakah kamu hafal 30 juzuk al-quran…adakah kamu sudah hafal hadis-hadis…adakah kamu pengamal sunnah????

laporan da dibuat...

semoga sahabat-sahabat lain mengambil iktibar dr apa yg berlaku…lihat kita???sedangkan nabi yg maksum tuh pun masih sakit saat nyawanya diambil..sedangkan malaikat izrail mengambil nyawanya dengan penuh lemah lembut..apatah lagi kita insan yg penuh kekhilafan…sembahyang yg kdg2 tertinggal..dosa disana sini..aurat x terjaga…dan sebagainya…sedarlah…pintu taubat sentiasa terbuka…

wajah siapakah ini???

walau siapa kita..tiada hak kita untuk menghina orang kerana mungkin org yg kita hina itu lagi bagus dr kita….syurga dan neraka itu aturan tuhan..hanya ALLAH yg tahu…dimana letaknya kita…adakah di hujung ajal kita..kita masih di dalam islam….nauzubillahi min zalik…

Leave a comment

Filed under -life story-, -match and mix-

Leave a Reply

