terima kasih YA ALLAH,kerana KAU tahu saatnya.


smalam aku exam kab(kimia analisis berinstrumen)…aku akui aku bukannyer study  sangat pun..stakat baca-baca ala kadar tu adalah…ahaks…baca main2…huhu…x bersungguh betul..padan muka aku xleh jawab…

tapi arini aku nak story pasal….smalam aku da jawab dengan penuh yakinnya cuma tiba2 smpai satu soalan tu siyes aku terus stuck..blank kepala otak aku nih..aku pusing2 pen…aku garu2 kepala..aku tgk2 orang tp still xde idea..still x dpt nk panggil balik apa yang da aku baca tuh…huhu….

sambil2 tu aku duk tgk kawan aku nama cik fiqah kerana beliau tidak membawa kalkulator ke dewan exam..aku dpt melihat kerisauan diwajah beliau bukan..hoho….aku jawab dengan tenang sambil duk fikir soalan yg siyes aku xde idea langsung pasal benda tuh…setelah 1jam setengah berlalu,kebetulan ade pengawas exam lalu aku pass kat die kalkulator suh bagi kat cik fiqah….duk kejap dlm 2,3 minit…

tiba-tiba….

terlintas dalam kepala aku satu part note yg aku baca tuh..maka dengan lajunya aku menjawab soalan yg mempunyai 6 markah itu…terus aku siap ingat ngn jadual n graf serta isi penting sume siap dlm kepala aku nih…ibarat playback apa yg aku telah aku baca pagi semalam…hoho

terima kasih ya ALLAH….

kau memberikan balasan tunai kepadaku….kerana aku membantu sahabat yg tgh kerisauan x bawa kalkulator….bile aku bagi je pnjam kalkulator tuh terus idea dtg mencurah2….siyes aku rasa cam nak nanges je dlm exam…huhu….bile kita ikhlas menolong orang…mgkin orang itu xkan menolong kita tp tuhan bagi balasan lain wat kita…ALLAH lebih mengetahui apa yang terbaik buat kita..DIA bagi apa yang kita perlukan…bukan apa kat kita nak….ermmm….

banyak pengajaran aku dapat dari exam smalam:::

1-bantu membantu….wat baik akan dpt blsn baik..tunai plak tu…

2-study kena lebey skit..pastu xyah ngade2 nk baca yg kite suke je..baca sumer….

3-baca soalan betul2..jgn gelabah..masa cukup nye nk jawab….

4-da lah ngadap blog study untuk paper esok plak..hahahhahahahaha

Leave a comment

Filed under -cerita kampus skudai-

Leave a Reply

