kawan aku rindukan kamu seperti dahulu


kawan…mungkin aku xpandai meluahkan apa yang kurasa melalui perbuatan dan kata2..mungkin aku masih lg kuno dalam bab meluahkan perasaan..hanya tulisan dan bait2 ayat yang mampu aku karang untuk menggambarkan perasaanku…aku tidak tahu kenapa…

dulu…katamu..andai apa pun yang terjadi..kite akan ttp jadi sahabat selamanya…saat aku menjadi kekasih kpd sepupumu..kamu sgt marah smpai kamu lngsung xhubungi aku…lau aku msg x balas..kalo call x angkat…smpai camtu skali layanannya….ermmm..aku ttp berkeras bukan…sehingga hatimu lembut kembali dan kita kembali rapat…namun  hubungan kami x lama…ramai org x suka kan….bila da putus…luka kat hati aku nih masih lagi berdarah…kamu pula,seakan menjauhi dariku…sememangnya aku mengatakan aku tidak terusik dengan perpisahan ini….tp tahukah kamu,betapa hatiku benar2 remuk dengan apa yang terjadi…tahukah kamu fikiran nih benar2 kacau…dan tahukah kamu perasaan ini bercelaru…aku mengharapkan kau memahamiku…tapi…….sikit pun x pernah kau fahami..x pernah kau mengerti di sebalik senyuman ini ade kelukaan..di sebalik gelak tawaku ada tangisan….aku hanya mengharapkanmu sbg sahabatku memberikan aku secebis semangat…tp kau juga seakan menjauh dariku….walau apa pun yang berlaku….aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih kerana kau sudi menjadi sahabatku selama ini…..kenangan yang ada akan ku simpan kejap dlm memori ingatanku…

kawan…….aku betul2 merindukan kenangan dulu…saat susah senang denganmu…waktu sudah berlalu kan..manusia boleh berubah….dulu kita rapat sekarang kita jauh…dulu kita sntiasa bersama…sekarang kita x pernah jumpa….tahu kah kamu..bila aku dlm kesusahan,aku sntiasa mengharapkan mu membantuku…walaupun setiap kali itu kamu memberi alasan…tp aku tahu sebenarnya kamu sudah berusaha tp kamu sndiri tidak mampu….shbtku…hati ini mudah betul terguris atas dasar persahabatan…..kalau dapat ku lihat senyuman diwajahmu…itu sudah cukup buatku….aku bersyukur kerana bertemu kamu sebagai sahabatku…

selagi aku mampu berfikir positif…selagi hati aku masih ade sisa2 untuk dilukai…selagi jiwa aku masih utuh menerima kesakitan…selagi minda aku masih ade ruang untuk mengisi kenangan…selagi itu aku masih disini bergelar sahabatmu….walau kamu sudah jauh pergi meninggalkan aku…kerana aku terlalu menghargai nilai persahabatan….

3 Comments

Filed under ~♥persahabatan♥~

3 responses to “kawan aku rindukan kamu seperti dahulu

  1. emo

    maafkan aku kawan..
    aku xmmpu mnjdi kawan sebaik,sehebat ko mnjdi shabatku..

  2. whiteknight

    maafkan diri ini, kwnku,
    ada tika diriku ada kelemahan,
    ada tika diriku xsedar
    perbuatan,
    kata-kata,
    gerak geri,
    tanpa ku sedar atau sengaja
    ku melukai mu..

    maafkan diri ini..
    semoga pershbtn ini diredhoi Illahi.

  3. setiap teman yang aku miliki adalah yg terbaik…thanks coz willing to be my frenz….

Leave a Reply

