gapai impian setinggi awan



Pantai Kura-Kura atau Turtle Beach.

impian…impian apa yg ingin ku gapai dlm idup nih sbenarnye…impian membahagiakan ibu bapa @ impian berjaya @ impian mengejar cita2…ye impian banyak betul, impian yg sudah tercapai,yg belum dicapai,yg belum tntu dapat ku gapai dan impian yg hanya skadar impian atau hanya layak digelar angan-angan je..ehehhehehe

impian aku..aku nk jadi graphic designer..tp skang kat u aku amik pndidikan…sains dan komputer serta pendidikan kimia…aku bakal jadi seorang cikgu..mane impian graphic designer aku???ye mmg aku akn gapai impian itu..akn ku jadikan ia kenyataan…mampukah aku???graphic design..interior design atau art design….aku terlalu cintakan seni dan kesenian…seni itu indah dan hanya mampu dinilai oleh orang yg mencintai seni…bagi mrk yg buta ttg apa itu seni..mrk tdk mgkin dpt menilai harga kesenian itu…

disebalik sbuah lukisan itu tercatat sejuta pengertian..disebalik sbuah rekabentuk itu tersembunyi seribu makna…mungkin aku akn menjadi seorang ckgu dan aku jg akan blaja graphic design sbg satu minat n impian…krn itu impian ku…aku slalu brangan nak cipta front page apa2…x kisah la..slalu brangan camtu..ahakss sbb tuh aku suka melihat seni…

penah aku habiskan masa seharian melihat budak2 art n design uitm shah alam melukis..menghabiskan masa dkt galeri seni mrk…aku x kisah abiskan ms seharian di cm utk melihat brg2 kesenian yg btapa tinggi nilai seninya…aku x ralat utk habiskan masa di galeri seni….melihat lukisan2…design2…ehhehehe

smpaikan ada kwn yg ckp aku bodoh amik senilukis masa spm..die ckp x menyumbang apa2..tp itulah minat aku…walaupun x de bakat tp aku mnt…aku boleh blaja…dan akhirnye aku x sia2kan minat itu..ehhehehe…aku sggup pergi blaja seni stiap petang..krn ms spm aku amik seni sbg independent subjek…hujung2 minggu g blaja seni..akan ku gapai impian itu….byk cara aku leh realisasi kan impian itu..mgkin boleh jadikan ia satu perniagaan @ satu pkrjaan smpingan…tp apa yg penting skang tanggungjawab aku sbg seorang cikgu..mendidik anak bangsa bukan stakat menyampaikan ilmu pengetahuan malah mendidik mereka mnjadi insan berguna…

Leave a comment

Filed under -coretan hati-

Leave a Reply

