~kanak-kanak riang~


kanak2…ehehhehe bestnye zaman kanak2…rindunya aku pada zaman dimana aku msh lg bergelar knk2…skang musim tengkujuh..di klate nih da mula banjir di sesetngah tmpat…banjir???ermmm banjir & hujan menggamit aku kenangan silam yang begitu manis utkku kenang…bestnye lau musim banjir nih…

dulu kalau bln 11 je da siap2 wat rakit nnt nk main ms musim banjir..guna buluh,batang pisang n tali rotan…persediaan org kata…pukat,kail utk tngkap ikan……..ehhehehe bestnye kenangan tu…asal musim banjir je…pasti x yah nk beli lauk kat psr sbb tngkap ikan sungai je..haruan,sepat,puyu n sbgainya…skang susahnye nk jmpa ikan2 camtu lg…

dulu asl banjir je main air banjir…wah mcm pesta…pagi2 da start men banjir bawak ke petang…kanak2 katakan..apalah aku faham saat itu..yang aku tahu enjoy,happy je idup..mana lah nk pk masalah mana nk k soal duit,blaja n mcm2 lagi…rindu kngan tuh…skang musim2 bnjir camni..da x de benda2 camtu..bdk2 skang pun mane ade yang wat rakit..mane ade yang mengail ikan..mane ade lagi sume tuh…

dulu musim2 bnjir nih mkn ubi rebus cicah ngn gula…bestnye..air tea @ kopi…ehehhe..tp sejak bnjir nih pun mama asyik rebus ubi jgk….so x de lah trasa sgt..still makan ubi itik,kayu dan mcm2 jenis ubi lagi…ehehehehe

rindu kngn2 dulu…saat2 blk skolah terus ke padang(sawah padi)….maklumlah atuk n nenek tanam padi..so musim menuai sibuk la ngn aku2 skali..tolong menyibuk..eehehehhe..arwah atuk pun da x de…

semua ini kenangan..kenangan terindah yang x mungkin berulang…kenangan yg aku perlu simpan agr dpt aku smpaikan pd generasi akn dtg…

~end~

Leave a comment

Filed under -life story-

Leave a Reply

