~sekeping hati~


Hati….

Nah,ambil benda ni.

Apa ni?

Ini adalah hati.Hati aku.

Hati kau?Kenapa kau sudi kasi kat aku?

Sebab kau dh jadi sebahagian dari aku.Kau kawan aku.

Terima kasih.Ianya bererti.Aku terlalu menghargainya.

Oh ye ke…tapi maaf.

Untuk apa?

Sebab,hati tu aku tak beri sepenuhnya.Cuma sebahagian saja.

Maksud kau?

Aku pernah beri hati aku pd orang lain juga tp tak kesemuanya.Aku takut aku tiada hati utk diri aku sendiri.Mungkin aku takut,hati itu tidak akn dijaga dengan sebaik-baiknya.Ianya bukan spt barangan lain spt duit,permata&sebagainya.Hati ini penuh mistik,ada keajaiban yg tersendiri.

Mistik?Kelakar bunyinya…

Mungkin kelakar.Tapi itu realitinya.Ia juga berubah mengikut rentak hidup engkau.Rentak perasaan orang yg aku beri.Jika dia betul-betul ikhlas,hati ini akn indah dan bersinar.Tapi,jika dia mempersia-siakannya,hati ini akn malap.Mungkin akn terus mati untuknya.Ianya bukan satu benda yg percuma.Hati ini diberi hanya kpd insan yg terpilih sahaja.Insan yg istimewa.Dan kau adalah salah seorang drpd mereka,kerana naluri aku terlalu percayakan kau.

Aku insan terpilih?

Ya,kau yg terpilih.Hati ini sering bertukar-tukar mengikut perasaan orang yg diberikan.Ianya terlalu sensitif.Tapi ianya cukup kebal dan kental pada musuh aku.”Musuh”,mungkin terlalu kejam untuk aku memperkatakan perihal mereka ini.Ianya tak berubah spt yg terjadi jika hati ini diberi pada org yg istimewa.Hati aku hanya tinggal sbahagian sahaja.Ada orang yg tidak pernah memulangkannya,walaupun aku hanya pinjamkn skejap.Ada yg pulangkn dgn penuh kelukaan.Ada yg sudi berikan sbahagian hatinya pula sbg ganti.Jika kau nak tahu,setiap hati manusia ada nilai yg tersendiri.Setiapnya terlalu mistik!

Cuma satu saja yg kau tak mngerti.Sekali hati itu terluka,kdgkala sukar utk mngubatinya.Ada kalanya mengambil masa yg lama utk itu.Dan bila tiba sesuatu yg tak diingini,mungkin pemilik hati itu akn mnyendiri buat seketika.Sehingga hatinya pulih spt sediakala..

1 Comment

Filed under article

One response to “~sekeping hati~

  1. salam..😉
    leni..tahniah buat blog!
    bagus2..
    semoga dimanfaatkan dgn baik..
    thanks link kan blog lin kat sini..
    hurm…hati…
    soal hati….
    fuh…sukar ditafsirkan..
    kdg2 org yg empunya hati pun tak tahu pe yg dia rasa..
    sbb tu allah sahaja yg tahu..
    dan..
    itu juga tempat pandangan allah..
    fuh..
    hurm..
    selamat bercuti..🙂
    selamat mem’blogging’😉

Leave a Reply

